Ta strona korzysta z plików cookie (ciasteczek) w celu personalizowania treści dla odbiorców. Każdy użytkownik może wyłączyć zapisywanie plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej, co spowoduje, że nie będą gromadzone żadne informacje.

System Runflat

W oponach typu Run Flat zostały zastosowane specjalne wzmocnienia konstrukcji, w szczególności usztywnienia ścianek bocznych. Daje to możliwość kontynuacji jazdy w przypadku tak zwanego „złapania gumy”. Pomimo utraty ciśnienia opony typu Run Flat w stanie utrzymać ciężar samochodu i pozwolić na dalszą jazdę.

Według wyników testów, samochód może jechać około 50-80 kilometrów na płaskiej oponie, jeśli ma komplet pasażerów i wypełniony bagażnik. Jeśli samochód prowadzi tylko kierowca, podróż można kontynuować nawet do 150-200 km. Zalecane maksymalne prędkości w pierwszej sytuacji to poziom 50 km/h, a w drugiej do 80 km/h. Przy śliskiej nawierzchni, prędkość powinna być utrzymywana na poziomie około 50 km/h. Oczywiście im szybciej opona zostanie wymieniona, tym mniejsze będą jej uszkodzenia i odkształcenia, do których jednak dochodzi pomimo jej wzmocnień i zastosowania specjalnej mieszanki gumowej do produkcji.

Opony typu Run Flat powinny być również montowane w samochodach wyposażonych w monitorowanie ciśnienia powietrza, który jest zintegrowany z systemem informacyjnym i kierowca zostanie szybko poinformowany o nieprawidłowościach związanych z utratą wymaganego ciśnienia.

Do opon typu Run Flat zalecane jest stosowanie oryginalnych felg, które przeznaczone są do montażu w takich właśnie oponach. Zwiększa to odporność na zsunięcie się opony w przypadku utraty ciśnienia.

Chcę otrzymywać informację o nowościach

Witryna stworzona na platformie